www.iiiWe.com » اندر احوالات مخالف و موافق

 صفحه شخصی مهدی ناظمی   
 
نام و نام خانوادگی: مهدی ناظمی
استان: تهران - شهرستان: شهریار
رشته: کارشناسی عمران - پایه نظام مهندسی: دو
شغل:  محاسب - ناظر -دانشجوی کارشناسی ارشد سازه
شماره نظام مهندسی:  10-0-3-44901
تاریخ عضویت:  1389/01/06
 روزنوشت ها    
 

 اندر احوالات مخالف و موافق بخش عمومی

21

اندر احوالات مخالف و موافق

دیروز ناگه در وب سازه 80 بدیدم .رنگ و بویی تازه برداشته .لختی دقت کردم و دیدم این سایت به روال قذافی چرخیده و مخالفان را حذف گردیده.ازین پس گر موافقیم باید تکمه ایی را تلق (کلیک)کنیم وگر مخالفیم .....هیچ

انگشت حیرت بر دهان گزیدم و گفتم این بنویسم چند سطری به شیخ افقری و دلیل کار را جویا شوم.
آخر شیخ این چه کار است و حکمتش در چیست؟
با مخالفان چرا مخالفی ؟
گرچه من زاهدم کار دنیا را به دنیا خواهان سپردم لیک گر مرا روزنوشتی خوش نیاید چه کنم؟
به چه صراطی نظر خود را اعلان کنم.

شیخا:
همین تکمه هم نمیگذاشتی سهلتر بود .می پنداشتیم :سکوت علامت رضاست.هرکه میخواند و میرفت سوی خود. میگفتیم موافق است!!
دیگر رفقا آگه شده بودند که تکمه مخالف مخالفت با ذات گسیل کننده روزنوشت نی و هوس عنادی نیز در سر نمیپروراند لیک مخالف مفهوم روزنوشت هست و صد بوسه زمهر بر جبینش.

یاران مخالف همه از دست شدند
درپای اجل یکان یکان پست شدند

زدیم تکمه پسندیدم برهر روزنوشت
دوستان بیشتر زما همه مست شدند

یکشنبه 15 آبان 1390 ساعت 09:25  
 نظرات    
 
رضا مهیاری 15:33 یکشنبه 15 آبان 1390
5
 رضا مهیاری
یک ایراد بسیار بزرگ در تیکهای مخالف این بود که بی دلیل میشد روش کلیک کرد. یکی اومده کلمات قصار امیرالمومنین(ع) رو به زیبایی گذاشته یکی دیگه اومد تلق زذه روی مخالف. خب حداقل یه توضیح بنویس که چرا مخالفی. یه عده انگار از اینکار ارضای روانی میشدند. با حذف کلیک مخالف موافقم
مهدی ناظمی 16:34 یکشنبه 15 آبان 1390
12
 مهدی ناظمی
جناب مهیاری با این که برخی دوستان بدون دلیل موجهی تیک مخالف را میزدند در تعجبم.میگفتیم مبارکه طرف مخالف رو میداد.
ولی چگونه میشود خوب بودن یک روزنوشت را معلوم کرد.اگر صد نفر مخالف باشند که ابزاری برای ابراز ندارند.یکی هم پیدا بشه و روی موافق بزنه به نظر نفرات بعدی مطلب خوبی عنوان میکنه.در حالیکه شاید خیلی مخالف داشته باشد.
به هرحال همه داشتند به آن عادت میکردند که این آمد!!!
من مخالف نبودن مخالفم
محمدرضا جمشیدیان 19:45 یکشنبه 15 آبان 1390
9
 محمدرضا جمشیدیان
دوستان و همکاران گرامی
نقل می کنند عده ای در زمان مرحوم دکتر مصدق تظاهرات می کردند و پشت سر هم تکرار می کردند "نه" "نه" بدون این که مشخص شود به چه چیز اعتراض می کنند.
حقیقتش گزینه مخالف هم چنین حالتی پیدا کرده بود. مخالفت با یک دیدگاه و انتقاد از آن اساس پیشرفت و تکامل است اما هنگامی که جهت این مخالفت مشخص نباشد می تواند منجر به نتیجه معکوس گردد.
برای مثال هرگاه یکی از اعضاء سایت با جمله "آقای X می گوید با توجه به مورد Y و همچنین بر اساس پیش زمینه Z من فکر می کنم نتیجه T منجر به تبدیل عنصر U به عنصر S خواهد شد" مخالفت نماید، مشخص نیست آیا او با یکی از عناصر X, Y, Z, T, U, S مخالف است و یا اینکه اساساً به ساختار جمله منتقد است و اگر مخالف یک یا چند تا از عناصر است مخالفت او با کدامیک از آنها و در چه ارتباطی است. پس از ابراز مخالفت، خواننده می تواند منظور وی را اشتباه بفهمد و همین مسئله می تواند منجر به نتایج غیرقابل پیش بینی گردد.
این مطلب در مورد گزینه موافق صدق نمی کند زیرا شما اگر با مطلبی موافق باشید فرض ما در این وبسایت این است که شما آن مطلب را دوست داشته اید و با کل آن موافقید و نیاز به توضیح اضافه تر ندارد و چنانچه شما تنها با بخشی از یک مطلب موافقید به این معنی است که با بخش دیگر مخالفید و در دسته مخالفان طبقه بندی می شوید لذا نیاز به توضیح اضافه می باشد.
ضمن این که گزینه مخالف فضای سایت را از حالت دلپذیر خارج می نماید در حالی که گزینه موافق فضای سایت را مطبوع و دلنشین می کند. دقیقاً به همین دلیل است که وب سایت facebook نیز گزینه dislike خود را پس از مدتی حذف نمود.

لذا تقاضامند است دوستانی که مایل به مخالفت با هر مطلبی هستند آزادانه و با آسودگی خاطر نظر خودشان را روی وبسایت به صورت کامنت ارسال فرمایند.
مجدداً فرصت را غنیمت شمرده از همه همکارانی که با حضور خود به این وبسایت غنا می بخشند تشکر می نمایم.
محسن حیدری 21:36 یکشنبه 15 آبان 1390
2
 محسن حیدری
جناب مهندس جمشیدیان کامنتهای مخالف مگه تایید میشه که بذاریم
بنده اکثر کامنتهای مخالفم تاییدنشده
ممنون جناب ناطمی از مطلب جالبتون
مهدی حمزه زاده آذر 00:19 دوشنبه 16 آبان 1390
2
 مهدی حمزه زاده آذر
بنده هم با نظر جناب مهیاری موافقم.مخالفین گرامی هنوز متوجه نشده بودند که برای اثبات مخالفت بایستی دلیل داشته باشند...
حمید رستمی 20:32 دوشنبه 16 آبان 1390
2
 حمید رستمی
مبارکه............
امین کرمی 08:18 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 امین کرمی
با سلام
مدیران محترم سایت،ضمن خدا قوت به شما دوستان،بدون امکان مخالفت که موافقت بی معناست که! به نظر بنده حذف گزینه مخالف موجب کمتر شدن رونق سایت میشه،بنده به دلیل مشغله کاری تا کنون یک روزنوشت هم نداشتم و تا جایی که یادم میاد حتی یک اظهار نظر مخالف هم،ولی همین که امکانش نباشه کمی عجیبه برام ضمن اینکه به نظرم شاید میشد رسالتی برای این سایت ارزشمند در ترویج روحیه تعامل و تحمل مخالف قائل میشدید(که چنین رسالتی با توجه به وضعیت فرهنگی جامعه به عهده همه ما هست)و آنوقت حیف است که این سایت با توجه به اینکه اکثر کاربرانش از صنف خاصی هستند برای چند اظهار نظر مخالف چنین رسالتی را فراموش کند.
یحیی بهمنی 09:43 سه شنبه 17 آبان 1390
5
 یحیی  بهمنی
مهندس جمشیدیان عزیز، سلام و خدا قوت.
هرچند دلیل شما به هیچ وجه برای بنده قانع کننده نبود، اما به زحمت شما احترام میگزارم و خیرخواهی شما را باور دارم.

ولی از روی ارادات و احساس دوستی که با شما دارم، و همچنین اعتقادی که به انتقاد پذیری شما دارم، برادرانه نکات ذیل را در کامنت‌های جداگانه معروض میدارم:
یحیی بهمنی 09:44 سه شنبه 17 آبان 1390
5
 یحیی  بهمنی

1) مواظب باشیم همانند بعضی از حکام مستبد، به سمتی نرویم که فکرکنیم زیردستان صلاح خود را تشخیص نمیدهند و ما بهتر از آنها میتوانیم برایشان تصمیم بگیریم. خصوصا در این سایت که سایتی است مملو از فرهیختگان (باستثنای بنده).
یحیی بهمنی 09:44 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 یحیی  بهمنی

2) سایت فیس‌بوک که یک سایت عمومی و غیر تخصصی است را با سایت تخصصی خودتان مقایسه نکنید.
یحیی بهمنی 09:44 سه شنبه 17 آبان 1390
5
 یحیی  بهمنی

3) خود شاهد بودید که با یک ابتکار عمل زیبای خودتان،(نمایش نام موافقان و مخالفان هر روزنوشت،) چقدر از آمار مخالفت‌های بیدلیل کم شد و اکثر مخالفان برای مخالفت خود دلیل ذکر میکردند. آیا واقعا حذف تنها گزینه ممکن بود؟
یحیی بهمنی 09:45 سه شنبه 17 آبان 1390
5
 یحیی  بهمنی


4) اگر بنا بر الگو گرفتن از سایت‌های دیگر بود، این همه نکات مثبت که دوستان عزیز سایت، قبلا در روزنوشت‌ها و کامنت‌های مختلف زحمت جمع‌اوری و پیشنهاد آن‌ها را کشیده‌اند! چه بهتر بود با آن‌ها شروع میکردید...
یحیی بهمنی 09:46 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 یحیی  بهمنی

5) اعضای محترم سایت با هم مهربان هستند و اندک ناملایمی‌های یکدیگر را نیز به عنوان نمک سایت، تلقی میکنند. اندک اعضای بی‌منطق، خودبخود توسط دوستان شناخته و طرد می‌شوند. و به نظرم نیازی به حذف یک امکان جهت استحکام دوستی‌ها نبود.
یحیی بهمنی 09:46 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 یحیی  بهمنی

6) این کار ممکن است ظاهر کار را کاملا دوستانه نشان دهد، اما قطعا دوستی‌ها به استحکام قبل نخواهد بود و فرصت رشد را نیز از اعضا سلب میکند.
یحیی بهمنی 09:46 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 یحیی  بهمنی

7) باید به هم کمک کنیم تا شیوه بحث و انتقاد صحیح را یاد بگیریم. همانطور که اگر روند خیلی از دوستان (از جمله خود من) را که مرور کنیم، این رشد در آنها هویداست.
یحیی بهمنی 09:46 سه شنبه 17 آبان 1390
3
 یحیی  بهمنی

8) نام موافق و مخالفان بر شما پوشیده نیست و میدانید دلیل مخالفت من با حذف "رأی مخالف"، بدلیل استفاده زیادم از این گزینه نیست. بلکه تعداد آرای موافق و مخالف با یک روزنوشت یا نظر، معیار بسیار کاربردی جهت مقبولیت آن مطلب است و من به شخصه از این امکان جهت شناخت، استفاده زیادی کردم. خصوصا در مورد روزنوشت‌ها که بدلیل آشکار بودن نام رأی دهندگان، میزان خطا بسیار کمتر بود.
یحیی بهمنی 09:46 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 یحیی  بهمنی

9) خود هم واقفید که زدن یک کلیک موافق به مراتب راحت‌تر از نوشتن و ارسال نظر مخالف است و نمیتوان جای خالی کلیک مخالف را با گفتن اینکه: "دوستانی که مایل به مخالفت با هر مطلبی هستند آزادانه و با آسودگی خاطر نظر خودشان را روی وبسایت به صورت کامنت ارسال فرمایند" جبران نمود.
یحیی بهمنی 09:46 سه شنبه 17 آبان 1390
5
 یحیی  بهمنی

10) در مورد آن قسمت که فرموده بودید: ممکن است با قسمتی از بحث موافق و با قسمتی دیگر مخالف باشد، راه حلی که من برایش بکار میبردم این بود که اگر نظرم شامل چند قسمت می‌شد، هر قسمت را با کامنت جداگانه‌ای ارسال میکردم تا دوستان بتوانند نظر خود را بطور مستقل برای هر قسمت ابراز نمایند. (آنگونه که در این روزنوشت عمل کردم.)
یحیی بهمنی 09:46 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 یحیی  بهمنی

11) یک راه بهتر که در بسیاری از سایتها رایج است، این است که بتوان برای هر نظر، نظری درج کرد که به عنوان زیر مجموعه آن نظر نمایش داده شود. مبتوان این آپشن را نیز برای کاربر گذاشت که سلسله نظرات را بصورت لیستی و به ترتیب تاریخ ارسال (همینگونه که الان هست) نمایش دهد یا بصورت درختی و به ترتیب اینکه یک نظر به عنوان پاسخی بر کدام نظر درج شده.
یحیی بهمنی 09:47 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 یحیی  بهمنی

12) نهایتا پیشنهاد میکنم چنین تغییری را به رأی دوستان بگذارید و بر اساس آن عمل نمایید.
یحیی بهمنی 09:47 سه شنبه 17 آبان 1390
3
 یحیی  بهمنی

13) اگر همچنان اصرار بر حذف این امکان دارید، حداقل می‌توانید با امکان درج سریع شکلک‌ها در کامنت‌ها، امکان ارسال سریع و بازگو کننده احساسات را به اعضاء بدهید.
یحیی بهمنی 09:47 سه شنبه 17 آبان 1390
3
 یحیی  بهمنی

14) و اگر بازهم بدون هیچ جایگزینی، تصمیم قاطع به حذف این امکان گرفتید، تصمیم شما را محترم می‌شماریم.
یحیی بهمنی 09:47 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 یحیی  بهمنی

15) نهایتا بازهم از اینکه جسارت کردم و در امور مدیریتی سایتتان فضولی نمودم، (که البته از روی محبت بود)، پوزش میطلبم.
در این روزنوشت هم نظرات مختلفم را جداگانه ارسال کردم تا دوستان راحت‌تر بتوانند نظر خود را مستقل از سایر نظرات اعلام نمایند. هرچند دانستن تعداد موافق‌ها بدون دانستن تعداد مخالف‌ها، لطفی ندارد!!
رضا مهیاری 10:54 سه شنبه 17 آبان 1390
2
 رضا مهیاری
آقای بهمنی عزیز خداروشکر نمردیم و دیدیم شما هم مخالفت میکنید
من که همیشه از این ملایمت بی اندازه شما و موافق بودنتون با همه کلافه بودم
در مورد حکام و زیردستان فرمودید و جای تعجب داره که مدیران این سایت رو حکام و اعضا رو زیردستان فرض کردید من واقعا بهتون اعتراض دارم
سایت فیسبوک تخصصی نیست درسته ولی روزنوشتهای این سایت هم عمدتا عمومیه و اصلا نمیشه گفت تخصصی
در مورد کم شدن مخالفین گفتید ولی درست نگفتید چون کلیک روی کامنتها کاملا میتونست بی دلیل باشه و اصلا هم معلوم نمیشد که چه کسی با کامنتها مخالفت کرده فقط موافقت و مخالفت با اصل روزنوشت حاوی اسم نظر دهنده بود
در حالت فعلی هم وقتی کسی به یه روزنوشت کلیک موافق نمیده خودبخود معلوم میشه که مورد نظر خواننده نبوده.
من با تغییر بوجود آمده موافقم
راستی آقای بهمنی عزیر احترام میگذارم درسته نه احترام میگزارم
مهدی ناظمی 13:35 سه شنبه 17 آبان 1390
4
 مهدی ناظمی
با پیشنهاد جالب جناب بهمنی در مورد امکان درج شکلکها موافقم.خیلی سایت رو حرفه ایی و برقراری ارتباط را راحت تر میکند.
براستی آقای بهمنی بسیار فنی و دقیق مسایل را عنوان کردند و واقعا بسیاری از آنها جای تامل و بررسی دارد.و نشان میدهد که ایشان خیلی وقته که کلی حرف در چنته داشته اند.
مهدی ناظمی 13:36 سه شنبه 17 آبان 1390
3
 مهدی ناظمی
هر چقدر هم مخالف باشم ولی کامنت اول آقای مهیاری جدا حرف دل من هست.ولی به خاطر یک بی نماز که درب مسجد رو نمی بندند.
واقعا نمیشه فهمید چند نفر کامنت مرا خوانده اند و این تعداد موافق نمایش داده شده از مجموع چند تا رای هست.
مهدی ناظمی 13:36 سه شنبه 17 آبان 1390
2
 مهدی ناظمی
-جناب افقری:از اینکه اینگونه شفاف موارد را عنوان کردید ممنونم.
-جناب جمشیدیان عزیز از توضیحاتتون ممنونم.امید است که تصمیمی که گرفته میشود صلاح جمع را در پی داشته باشد
مهدی ناظمی 13:39 سه شنبه 17 آبان 1390
2
 مهدی ناظمی
به نظر میرسه روش آقای بهمنی در تقسیم کردن کامنتشون ( در نبود گزینه مخالف )بهترین روشه کشف شده تا کنون هست.
لذا من هم از این روش استفاده کردم.
امیدوارم بزودی روشهای بهتری هم توسط دوستان کشف ابداع و اختراع گردد.
یحیی بهمنی 13:55 سه شنبه 17 آبان 1390
3
 یحیی  بهمنی
آقا رضای عزیز؛ متشکرم از ابراز لطف و نظرتون.

من مدیران سایت را حکام ندانستم، بلکه تذکرم این بود که نکند اینگونه شود که ایشان خود را حکام مصلحت اندیش و دیگران را ... فرض نمایند.

راجع به فیس بوک و این سایت، مقایسه بنده درباره اعضایش بود نه روزنوشت‌هایش. به گمانم این را قبول داشته باشید که اعضای این سایت افرادی هستند متخصص و تحصیلکرده و ...

درج نام رأی دهندگان و در نتیجه کم شدن مخالفین رو به عنوان نمونه‌ای از اقدام خوب سایت دانستم که میتواند در مورد کامنت‌ها هم اجرا گردد. (تنها اشکالی که برای این مطلب به ذهنم رسید این است که با درج نام موافق یا مخالفان برای هر روز نوشت، صفحات کمی طولانی‌تر می‌شوند. این هم که مفت است!) اما در مقابل نتیجه بسیار خوبی خواهیم گرفت.

جهت دانستن میزان مقبولیت یک نظر، دانستن آمار موافقین و مخالفین هر دو ضروری است. چون نمیدانیم چند نفر این نظر را خوانده‌اند و از این خوانندگان چند نفر ممتنع بوده یا چند نفر مخالفند!!

من با تغییر بوجود آمده مخالفم؛ اما سعی در راضی کردن حضرتعالی ندارم. چون در بحث‌های پیش آمده بین شما و دیگر دوستان به این نتیجه رسیده‌ام که بسیار بسیار بعید است شما از نظر خود کوتاه بیایید. :)

اما به شما، نظرها و روزنوشت‌هایتان احترام میگذارم.

و نهایتا اینکه هر چند یک غلط تایپی را بهم برای خود زشت میدانم، اما امیدوارم به بزرگواری خود، در 15 کامنت پیاپی، این یک غلط را بر من ببخشایید...
یحیی بهمنی 14:31 سه شنبه 17 آبان 1390
3
 یحیی  بهمنی
جناب مهیاری، تذکر بجای شما در مورد غلط تایپی، باعث شد، از این به بعد کامنت‌های خود را قبل ارسال، بجای یکبار، دوبار مرور کنم تا اشتباه تایپی نداشته باشم! (امیدوارم)


ضمنا از غلط تایپی دومم هم عذرخواهم. (در پاراگراف آخر کامنت قبلی، منظورم "هم" بود که اشباها "بهم" درج شده). ظاهرا نشونه‌های پیریه!!
یحیی بهمنی 14:31 سه شنبه 17 آبان 1390
3
 یحیی  بهمنی
جناب ناظمی، راستی یادم رفت بخاطر زحمتی که در طرح حکایت گونه و طنزوار این مطلب کشیدید، تشکر کنم.

از نظر لطفتون هم ممنونم.
رضا مهیاری 14:33 سه شنبه 17 آبان 1390
0
 رضا مهیاری
آقای بهمنی عزیز سلام
چه مدیران سایت را حکام بدانید و چه فرض نمایید که ایشان خودشان را حکام میدانند در هردوصورت با این فرض مخالفم.
اعضای این سایت از افراد غیر متخصص هم تشکیل شده گرچه متخصص بودن یا نبودن اعضا دلیلی بر تخصصی بودن یک سایت نداره
شما کم شدن مخالفین رو یک اقدام خوب توصیف کردید بنابریان صفر شدن مخالفین که باید خیلی بیشتر به مذاق شما خوش بیاد پس چرا معترض هستید و تناقض گویی میفرمایید
من با شما موافقم که برای مقبولیت یک موضوع نظرات موافق و مخالف باید با هم سنجیده بشه ولی در نظر نگرفتید که نظرات مخالف بدون توضیح و دلیل فقط و فقط برای کسب امتیاز بوده و نمیتونه بیانگر نظر واقعی یک شخص باشه. من مطمئنم به روش قدیم حتی یک نفر بیاد توی سایت بنویسه "سلام به همه دوستان" چندنفر کلیک مخالف میزنن. به نظر شما این خوبه؟ حالا نفرمایید این جمله جاش توی این سایت نیست من برای مثال عرض کردم
در مورد اینکه سعی در راضی کردن بنده ندارید هم خدمت شما عرض کنم که بنده از تغییر بوجود آمده راضی هستم ظاهرا شما ناراضی هستید و یکی باید شمارو راضی کنه. در بحثهای پیش آمده قبلی هم خوب بود مخالفت خودتون رو بیان میفرمودید تا درجای خودش پاسخ داده بشه نه اینکه با این جمله ذهن کسی که داره این روزنوشت رو میخونه مسموم کنید بدون اینکه موضوع برای شخص معلوم باشه
البته که شما دوست دارید همه مثل خودتون زیر هر موضوعی بنویسن آخ جون چقدر خوب چقدر همه چی آرومه من چقدر خوشحالم ولی بنده نظرمو بی پروا میگم
در مورد غلط املایی هم خدمت سرور خودم عرض کنم چه در این سایت و چه در هرجای دیگه غلط املایی و انشایی ببینم و سطح سوادم اجازه بده حتما ایراد خواهم گرفت خواه صد غلط در یک جمله باشه خواه یک غلط در یک کتاب قطور.
یحیی بهمنی 09:29 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 یحیی  بهمنی
جناب مهیاری؛ علیکم السلام...
فکر میکنم ادامه بحث تکرار مکررات و بازی با جملات باشه و جاهایی که منظور من رو طور دیگری جلوه داده‌اید، براحتی قابل تشخیص باشد. لذا از طرف من بحث تمام و از مشارکت شما در این بحث نیز متشکرم.
هماره شاد و سربلند باشید.
یحیی بهمنی 09:53 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 یحیی  بهمنی
راستی پیشنهادی دیگری دارم که شاید مشکل کلیک کردن‌های بی دلیل رو هم حل کنه:

امتیاز رأی موافق و مخالف حذف بشه. و درعوض جهت دوست‌داران امتیاز، میتونه امتیاز کامنت‌هایی که در صفحه "دیدگاه" نمایش داده میشه رو بیشتر از امتیاز کامنت‌های ساده‌ی ابراز تشکر قرار بده. (البته نیاز به کار اضافه‌ای نیست و در حال حاضر هم این دو نوع کامنت توسط مدیرمحترم سایت از هم جدا میشن: اونهایی که فقط جنبه تشکر داره (مثل ممنون، جالب بود، متشکرم، و ...) فقط به ایمیلها ارسال میشه و در صفحه روزنوشت مربوطه نمایش داده میشه. ولی کامنت‌های مفصل‌تر علاوه بر روزنوشت مربوطه و ارسال به ایمیل، در صفحه "دیدگاه" که کلیه کامنت‌ها رو بطور یکجا میتوان در آن دید، نیز نمایش داده می‌شود. کافی است توسط برنامه نویس محترم سایت برای کامنت‌های دسته دوم نیز امتیاز جداگانه‌ای اختصاص یابد.)

در اینصورت هم از کلیک‌های بی دلیل صرفا جهت کسب امتیاز جلوگیری میشه، هم افراد به ارائه نظرهای تحلیلی تشویق می‌شوند.
رضا مهیاری 11:04 چهارشنبه 18 آبان 1390
0
 رضا مهیاری
آقای بهمنی عزیز شما اگه قصدتون خاتمه بحث بود بهتر بود واقعا بحث رو خاتمه میدادید نه اینکه با جمله "منظور من رو طور دیگری جلوه دادید" مظلوم نمایی کنید. واضح و روشن بگید کجا موضوع جور دیگه ای بوده تا توضیح بدم یا اینکه یه کامنت بذارید و بدون هیچ توضیح اضافه ای بگید خاتمه بحث.
حدث من درست بود و شما کلا از چالش فراری هستید و از اینکه با همه چیز موافق باشید و وارد هیچ بحثی نشید لذت می برید که البته خیلی هم بد نیست ولی خوشبختانه یا متاسفانه من عاشق بحث و مبارزه هستم. خدای نکرده من و شما دشمن که نیستیم اینجوری برخورد میکنید.
م افتخاری 11:16 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 م افتخاری
با سپاس از آقای مهندس ناظمی گرامی که باب این بحث را مفتوح نمودند . امید که دست آخر به نتیجه گیری مناسبی منجر شود حالا یا از طرف مسولین سایت یا از طرف شخص جنابعالی همانگونه که در بقیه روزنوشت‌های پرمخاطب تاکنون اقدام میشد.
با این اوصاف من هم مخالفت خود را نسبت به حذف گزینه مخالف اعلام میدارم .چرا که فکر میکنم همان "پاک کردن صورت مساله" به جای "حل مساله" در آن پررنگتر دیده میشود.
م افتخاری 11:16 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 م افتخاری
البته در پس این تصمیم‌ها احتمالاً دلایل محکمتری باید وجود داشته باشد که رعایت آن برای بنیانگزاران سایت واجب و اجتناب ناپذیر باشد . به هر حال با حلوا حلوا گفتن شیرین کامی میسر نخواهد شد بلکه پوششی بر روی تلخیها نهاده خواهد شد که فقط ظاهر قضیه را متفاوت جلوه خواهد داد .
م افتخاری 11:19 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 م افتخاری
ویژگی آقای مهندس مهیاری در خصوص تذکر اشتباهات املائی همانند حساسیت بنده به تکراری بودن مطالب است البته من سعی کرده‌ام برای جلوگیری از ایجاد ذهنیت غلط برای دیگران آن را خاموش کنم ولی این را راه‌حل مناسبی نمیدانم. لیکن بد نیست مسولین سایت توجه بیشتری این تذکرات نشان دهند تا مشکل به نحو مطلوبتری حل شود که با توانائی نرم‌افزاری این عزیزان چندان دست نیافتنی به نظر نمیرسد.
چراکه ادامه این روند به بی‌تفاوتی منجر خواهد شد که چندان شایسته اعضای این سایت نخواهد بود.
م افتخاری 11:21 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 م افتخاری
بنده هم به این قضیه معترفم که برای یک پیام تبریک یک مناسبت مثلاً "روز زن" دادن کامنت مخالف چندان معنی قابل دریافتی ندارد ولی تصورم این است که کم‌کم اعضای سایت مگر "صفرکیلومترها یا آنانکه با هویتی جعلی وارد اعضا شده بودند" کمتر به چنین کارهایی مبادرت مینمودند .
ولی بازهم بهتراز عکس‌العملهای ناهنجار و غیرقابل پیش‌بینی است حال چگونه است که همین حد ظرفیت هم کمیاب شده است؟
م افتخاری 11:22 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 م افتخاری
ارائه نظرات مدیران سایت در برخی موارد که چالشی عیرواقعی رخ میدهد نیز میتواند راهگشا باشد
یحیی بهمنی 11:37 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 یحیی  بهمنی
جناب مهیاری گل؛ من لبخند شما رو ترجیح میدم! خاتمه بحث! :) :)
مهدی ناظمی 12:26 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 مهدی ناظمی
جناب بهمنی عزیز:
به نظر میرسه افتخاری عزیز نیز از روش ابداعی شما(قسمت قسمت کردنه روزنوشت در نبود رای مخالف) استفاده کرده اند.
مهدی ناظمی 12:31 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 مهدی ناظمی
جناب م افتخاری:
من به ذکاوت و مدیریت مدیران سایت و جناب جمشیدیان اعتقاد زیادی دارم(به لحاظ کارهای نو آوری که در مورد نرم افزار تابه حال کرده اند).همین است که جزئ اولینها کامنت گذاشتند.
لذا باید به سیاستهای گرفته شده احترام گذاشت.
بلکه با اینگونه کارها بتوان دوستان را در اتخاذ تصمیم درست یاری کنیم.
یحیی بهمنی 14:20 چهارشنبه 18 آبان 1390
1
 یحیی  بهمنی
آقا مهدی گل؛ سلام مجدد؛
از اینکه روش مذکور مورد پسند قرار گرفته خوشحالم. ظاهرا جواب هم میدهد: می‌بینیم که خوانندگان به نظرهای مختلفِ یک نفر، تعداد رأی‌های متفاوتی داده‌اند و این یعنی با بعضی از آنها موافق نبوده‌اند و با بعضی بوده‌اند! فقط حیف که تعداد ناموافق‌ها دیده نمی‌شود!!
م افتخاری 15:44 چهارشنبه 18 آبان 1390
3
 م افتخاری
با حفظ امتیاز روش ابداعی آقای مهندس بهمنی برای ایشان در تقسیم کامنت جهت دریافت شفافتر نظرات موافقم و انشائ‌آلله که ایشان نیز حق استفاده از آن را انحصاری ننمایند که در آنصورت هم در این شرایط سایت از پرداخت حق امتیاز اباعی نیست .
م افتخاری 15:47 چهارشنبه 18 آبان 1390
3
 م افتخاری
ضمناً ارائه این نظرها برای مسولین سایت مصداق این بیت سعدی است که:
"من آنچه شرط بلاغ است با تو میگویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال"
و یا این بیت:
"به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم"
م افتخاری 15:54 چهارشنبه 18 آبان 1390
2
 م افتخاری
هرچند در ذکاوت موسسین و مدیران سایت تردیدی ندارم احساس میکنم که آنان نیز به ارائه این نظرات و چالش تفکرات اعضائ بی رغبت نباشند مضافاً که مدیریت سایتی بدون ارائه نظرات به ویژه مخالف و چالشی عاقلانه و منطقی تصور نمیکنم چندان جذابیتی داشته باشد .ولی تصور میکنم جمع بندی نهایی و انتشار آن در صفحه اصلی سایت خالی از لطف نخواهد بود
یحیی بهمنی 09:27 پنجشنبه 19 آبان 1390
2
 یحیی  بهمنی
جناب افتخاری عزیز؛
حال که اصرار به پرداخت حق امتیاز میفرمایید، قبول میکنم!!
حق امتیاز این کار، یک لبخند شماست که قبلا پرداخت شده؛

هماره شاد و سربلند باشید.
یحیی بهمنی 09:28 پنجشنبه 19 آبان 1390
1
 یحیی  بهمنی
ضمنا در مورد این روزنوشت، با بیت دوم شما موافق‌ترم.
م افتخاری 07:59 شنبه 21 آبان 1390
1
 م افتخاری
ضمناً در باب پرداخت حق امتیاز به کامنت آقای مهندس ناظمی توجه کردم که که از یادآوری ایشان سپاسگزارم
محمدرضا جمشیدیان 13:19 شنبه 21 آبان 1390
1
 محمدرضا جمشیدیان
دوستان سلام
از مشارکت شما عزیزترین ها در این بحث بسیار متشکرم. با عذرخواهی از اینکه بدلیل تعدد نمی توانم از تک تک عزیزان نام ببرم.
همانگونه که قبلا عرض شد، وجود گزینه مخالف، حتی چنانچه به خوبی و درستی از آن استفاده شود، از لحاظ ساختاری دارای ایراد است.(لطفاً به کامنت قبلی بنده روی همین روزنوشت مراجعه فرمائید)
پس از بررسی همه نظرات دوستان، منطق قویتری که بتواند وجود گزینه مخالف را از لحاظ ساختاری توجیه نماید ارائه نشده بود. ضمن اینکه تعداد قابل توجهی از دوستان نیز با حذف این گزینه موافق بودند.
بدین لحاظ اجازه بدهید که با حذف این گزینه در شرایط حساس اجتماعی که در آن بسر می بریم و همه ما نیاز به آرامش داریم از متشنج شدن فضای سایت جلوگیری کنیم.
نکته بعدی در مورد امتیاز بندی هاست. متاسفانه بعضی دوستان ما از همه استعداد خود استفاده می کنند تا از نحوه امتیاز بندی به نامناسب ترین حالت خود استفاده نمایند. تجربه ما در طول یکسال و نیم گذشته نشان داده که این مطلب قابل کنترل نیست و دوستانی که مستحق جایگاه برترین ها در سایت هستند به جایگاه خود نمی رسند. لذا نحوه امتیاز بندی در جهت تقویت دوستانی که با ارسال مقاله، روزنوشت و خبر به سایت کمک می کنند تغییر کرده است.
در این رابطه به زودی صفحه ای اضافه خواهد شد که برترین های سایت را معرفی نماید.
تغییراتی که انجام شده جدای تغییرات بنیادی مورد نظر می باشد. ما منتظر شکوفائی بیشتر وبسایت از نظر تعداد اعضاء و افراد مشارکت کننده و همچنین آمادگی فضای اجتماعی برای راه اندازی ویرایش جدید هستیم. در ویرایش جدید آزادی های بسیار بیشتری به دوستان داده خواهد شد لذا از نظر فضای اجتماعی باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.
باز هم از همه شما ممنونم. ما مفتخریم که شما در این وبسایت عضو هستید، مطالب آن را می خوانید، وبسایت را به دوستان خود معرفی می کنید و با ارسال مطالب زیبای خود به غنای آن کمک می کنید.
بدون شک در ویرایش جدید به پیشنهادات همه دوستان که در کامنت های این مطلب یا در موارد دیگر به آن اشاره کرده بودند توجه خواهد شد.
همیشه شاد و سربلند باشید.
رضا مهیاری 14:03 شنبه 21 آبان 1390
0
 رضا مهیاری
خداوکیلی عادت کردیم به تنبلی
سروران عزیزم خب اگه موضوعی توی این سایت می بینیم و جای مخالفت داره بجای اینکه تلقی بزنیم روی دکمه مخالف و تخلیه روحی روانی بشیم و یا درحالت بدتر با این کلیک امتیاز جمع کنیم بهتر نیست زحمت بدیم و چندسطری بنویسیم تا دیگران هم از راستای دیدگاه و نوع تفکر ما راجع به اون موضوع مطلع بشن؟
مهدی ناظمی 20:06 شنبه 21 آبان 1390
0
 مهدی ناظمی
باتشکر از توجه ویژه مهندس جمشیدیان عزیز :
راستش من خودم دلم از دست عزیزانی که به قول آقای مهیاری دکمه مخالف را تلق میزدند خونه خونه!!! و یواش یواش داشتم شیزوفرنی پیشرفته میگرفتم.

هدف براه انداختن چنین بحثهایی صرفا کمک به بهبود سایتی است که بخش زیادی از زمان گشت و گذار مان تو نت را مصروف به خود کرده است.

مشتاقانه در انتظار تغییرات بهتر در این سایت هستیم.

درود و خسته نباشید بر جناب افقری و سایر دست اندرکاران این سایت که هم پاسخگو هستند و هم شفاف
یحیی بهمنی 20:51 سه شنبه 8 آذر 1390
0
 یحیی  بهمنی
مدیران محترم سایت، هرچند دیگه با حذف "مخالف" کنار اومدم، اما یادآوری جناب ناظمی در یک روزنوشت دیگه، دوباره منو وادار کرد، به اینجا سری بزنم و اون چیزایی که تو اون روزنوشت گفتم رو مجددا در این‌جا درج کنم. بهرحال گفتنش، آدمو سبک‌تر میکنه!!

هیچ دقت کردین که دگمه "پسندیدم" روی کامنت‌ها، دیگه بهیچ وجه مانند قبل استفاده نمیشه و از رونق افتاده!!

از این همه بازدید کننده، تعداد رأی‌ها به اکثر نظرات، بسیار کمه که یه جورایی آزاردهنده‌س و قبلا خیلی بیش از این‌ها بود! آدم احساس بی تفاوتی میکنه. از وقتی دگمه "مخالف" حذف شده، این اتفاق افتاده. دگمه "مخالف" یه جورایی حس وظیفه‌شناسی و وجدان‌ها رو تحریک میکرد که بی تفاوت از کنار یک نظر نگذرن؛

ایشالله اون چند نفری که کیلویی کلیک میکردن و باعث بروز این بی‌تفاوتی شدن، انگشت کلیک کنشون مثل انگشت مورچه بشه!! شایدم مثل انگشت سوسک!!

به نظرم از لحاظ روانی نظری که تعداد مخالفش معلوم نباشه، دیگه انگیزه‌ای برای موافقاش نمیذاره که موافقتشونو ابراز کنن!!

بگذریم. دیگه گذشته (هرچند ماهی رو هروقت از آب بگیری، میمیره!) اما ناظمی عزیز، با یادآوریش آه دلم رو تازه کردین! (نمیگم "داغ دل" چون اگه به این مشکل بگم "داغ دل"، بعد به اون چیزایی که "داغ دل" هستن چی بگم؟)
.
.
.
هماره شاد و پیروز و سربلند باشید...